Saturday, February 18, 2012

Pecah Dara

oi oi bukan dara yang tu. aku tau korang ni kalau bab tu je. mmg laju. 


dalam bahasa inggeris contoh perumpamaannya adalah seperti 'concert-virgin' gitu. aku pula, teater virgin. sebenarnya matinee (a musical or dramatic performance or social or public event held in the daytime and especially the afternoon, Merriam-Webster). 


ia terjadi begini (lebih kurang)
A: babe, jom join projek disko baldi. sabtu. 


aku dah 'heh?'. menatang alah apa tu? mabuk ke apa dia ni. 


ye, saya noob gila tak hengat. memang tak tau projek disko baldi itu apa dan sketch or stand up comedy? haih lagilah tak pernah join. adalah sebab-sebabnya. 





ini matinee indie dan aku mmg mengharapkan persembahan yang berkualiti. bukanlah kelakar gila tak hengat (which applies in this one) but memorable punya. maklumlah, mcm budak-budak ni ckp 'pecah dara'. tapi risau juga kalau aku tak suka. 


aku dah diberi briefing sebelum masuk bilik persembahan bahawa kadang-kadang lawak mereka sgt dewasa. ya, tidak apa. yang di TL saya pun mmg boleh tahan dewasa lawak mereka. 


masuk-masuk sahaja, dah nampak muka-muka yang familiar. rasanya daripada empat orang jejaka di atas pentas, empat orang adalah budak MMU. berdasarkan ini sahaja, saya dah sgt excited dan juga bersedia dengan apa yang cuba disampaikan. 


tema petang ini; Love. :). subjek yang sangat dekat dengan kita. 


kalau tentang cinta ini, mestilah ada subjek tentang lagu dan filem. guess what? parody ombak rindu pun ada. tentang keeping scores dalam relationship dan 'janji manismu'. jika anda seorang penggemar black comedy dan satirical works, anda akan lihat segala yang bermain di fikiran anda di atas pentas. 


secara personal aku memang suka ombak rindu in 60 seconds. paling suka tgk six-pack yang dilukis dengan marker. oke adalah yg lain aku suka tapi i'm in danger of spilling it all if i were to share the stories. another show is starting in a few seconds so why spoil it for you people right? 


they have another two shows coming up tomorrow. one at 3pm and another one at night. search for Projek Disko Baldi for tickets. I enjoyed it very much and pretty much literally gasping for air on my seat when they rapped about highway and had myself in tears during the speed dating scene. if you are looking for a truly enjoyable show, this one is for you but do keep your an extremely open mind throughout the show. 

No comments: