Friday, October 05, 2012

Tudung

Tudung

Lama aku betulkan tudung atas kepala. Penat sebenarnya melilit tudung, lebih-lebih lagi utk orang yang jelas tak suka berlatih macam aku.

Entah apa yang merasuk sampai rajin sangat nak pakai tudung macam tu sedangkan selalunya palai tudung bawal sahaja. Ringkas, mudah sebab aku takde masa nak bergaduh dengan tudung pagi-pagi buta. Bergaduh dgn eyeliner satu hal, takkan nak tambah dengan tudung pula.

Lilitan di leher sudah cukup kemas, nak sediakan awning pula. Penat aku jadinya, hembus dan hela nafas kerana tidak pernah berusaha sebegini rupa.

Sekejap aku sangkut di belakang telinga. Kemudian, terkebelakanh sedikit daripada anak tudung. Cuba pula betul-betul di atas dahi. Aku masih tidak puas hati. Rasa comot sangat. Sudahlah penat memilih tudung polkadot. Sekarang, rasa bodoh.

Dan aku terjaga selepas itu.

Ini sudah jadi diari mimpi. Kerana aku sedang mencari sesuatu daripada aktiviti elektrik dalam otak waktu badan sepatutnya berehat.


Sent from my iPhone

No comments: