Wednesday, December 14, 2011

Perihal Topeng Muka

dua hari lepas, aku akhirnya membeli topeng muka. bukan topeng muka macma orang potong rumput tu. tapi topeng yang orang guna masa H1N1.

kenapa oh kenapa topeng itu tiada pattern? paling busuk pun, buatlah polkadot kat situ. ada juga feel aku nak pakai. ini bila barista tanya 'dah kenapa pulak?' aku rasa tak cool. well, orang tak sihat pun nak cool juga.

kemudian ada orang lukiskan misai. aku pun meneruskan kehidupan seperti biasa di pejabat. kemudian, aku berdiri sebelah bos di pantri, nak buat air isi masa lapang.

' hi', dia pandang muka aku. ' you have moustache on your mask,' dia tegur dgn muka nak gelak.

' ya. ___ drew it for me.' aku jawab gaya 'no biggie' (faham? tak faham? oke kesian tak faham).

' i should do it too, right?'

' trylah.'

ha tgk perangai aku. sampai bos pon aku nak hasut buat perangai huduh macam ni.

aku batuk sahaja masa pakai topeng tu. mcm kejam pulak rasanya jadi penyebar virus. nasib baik semalam dah baik. alhamdulillah.

No comments: