Tuesday, December 20, 2011

Rindu Yang TIdak Perlu

dulu, masa aku belajar, aku sangat nak kerja cepat. bosan, nak cepat kumpul duit..baiklah sangat duniawi aku mengaku.

being an adult (who pays bills) are not as fun as I imagined. dan petang ini telah terbukti itu semua. dulu, masalah cuma malas nak pergi kelas dan oh-emji tak reti buat tutorial. sekarang? sekarang ia lebih daripada itu.

tentang duit, kewajipan, membina hidup sendiri, mencari teman, mencari 'teman'...entah.

masalah yang berteman (bukan aku) dan masalah yang tiada teman (ini baru aku). bila dua dunia ingin disatukan. aku orang luar, aku mana tau. bila dah cerita sikit aku rasa pening kepala.

different problem, same shit.

aku tahu ini rindu yang tak perlu dan bermakna tetapi sesungguhnya aku rindu pada hidup yang dulu. tetapi beginilah. mana ada benda yang tak berubah.

aku letih. aku rasa mungkin jelas sangat letih aku sampaikan orang jual kopi tanya 'what do you want? Vitamin c?". bestie cakap sebab muka pucat takde warna.

kadang-kadang aku nak break down and cry. KADANG-KADANG lah. tetapi apa guna aku break down and cry kalau itu tidak membantu.

aku salahkan hormon. hormon sedang kucar-kacir sehingga tak mahu tidur. sekecil-kecil benda pun rasa nak mengamuk.

dan kerana aku terperangkap dalam hujan, aku mengarut di sinilah.

rindu. rindu sangat. tetapi masa akan terus berjalan.

No comments: