Monday, September 06, 2010

kelakar?

oke baiklah aku mengakulah kadang-kadang aku hanya limitkan lawak aku kpd tidak mempersendakan agama. sbb aku rasa kadang-kadang kita ni tak perlulah serius sgt? sbb tadi aku baru nampak di blog seseorang, ade org meronta-ronta mengamuk pasal freemason. katanya, jgn buat lawak ttg freemason (sbb kawan saya die attach kaitan lemang dan freemason. IMHO it is funny) 

eh? sorry, jgn buat lawak ttg freemason? i didn't get that. 

aku skeptik sebenarnya. bukanlah skeptik tak percaya. aku rasa bende tu ade kot (mind me, this is my blog and save your breathe from telling me everything about freemason in this comment box. kindly write your own entry in your own blog). skeptik aku di sini adalah: oke. kau kata freemason ini bahaya. baik, aku terima. sekarang, boleh aku tau apa cadangan kau utk menghapuskan atau mengekang kegiatan ini? 

beb, setakat tulis kat blog pung-pang-pung-pang, aku rasa baik kau buat dream diary. sbb bagi akulah, apa yang menyebabkan kita ponteng puasa, bukan sebab ada makanan depan mata (contoh bertemakan ramadhan, sekian). kita ponteng puasa sbb kita masih ada isu dgn iman kita. 

kita selalu menghalang tetapi apa usaha kita sebagai alternatif. kita kata starbucks membantu israel tapi adakah umat islam sendiri berusaha untuk mencipta sesuatu yang sama rasa dengan starbucks. ada? alasan: tak cukup duitlah, tade sokongan lah bla bla bla. kalau niat kau ikhlas kerana Tuhan, aku pasti kau akan buat. susah mcm mana pun, kau akan cuba, 

kita pandai mengekang. menyediakan pilihan tak tau. 

lagi satu, tolonglah jgn buat malu orang beragama islam. islam tak suruh kau slam mana-mana agama. sedangkan ada ayat dlm Surah Alkafirun, ayat 6 yang bermaksud: To you be your way, and to me mine (bagimu agamu dan bagiku, agamaku)

bukanlah aku suruh kau sembah Tuhan mereka.hormat tau tak hormat? lebih kurang mcm kau nak orang hormat agama kau lah. susah sgt ke?

perangai 'holier than thou' ni yang aku paling menyampah. lebih-lebih lagi bila rokok terjuntai di bibir. tade agama dlm dunia ni suruh rosakkan badan sendiri. reti?

3 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHA. oh kaitan rokok di hujung bibir tu aku tak bape paham. :P taper2.

Bento-Hide said...

mencari kebetulan, paranoid dan memang takde kerja. itu pendapat akulah.

bukan ke lebih baik baca quran daripada sibuk hal freemason.

bukan ke lebih baik pergi surau daripada menghadap laptop untuk percaya kepada youtube?

tapi mereka paranoid. itulah masalahnya. orang-orang macam aku ni tak percaya pada the arrivals kata mereka.

siapa nak percaya pada the arrivals kalau kita benar-benar percaya pada Tuhan?

hahaha. loser gila la mereka.

Unknown said...

rere: perangai2 orang berlagak alim la. pung-pang-pung-pang ckp pasal agama. fatwa ttg rokok tu tak ingat ke?

ben: tahlah. percaya je la pada quran dan hadis tu. susah-susah percaya, godek youtube tu buat apa?