Saturday, September 11, 2010

permintaan

ingat tak dulu masa kita sekolah, kita selalu takut kalau cikgu tak kasi pergi tandas? 

okelah. mungkin cuma aku seorang tetapi aku masih ingat dgn jelas betapa terpaksa tahan sekalipun rasa nak terkucil sangat dah. kalau cikgu cakap tak boleh, sumpah rasa nak nangis. 

tadi, masa kelas (oke fine tiada life maka mengajar pada hari kedua eid-ul fitr) anak murid tanya: boleh saya pergi tandas? 

sumpah comellah budak  ini bertanya begini. 

sudah lama aku tunggu peluang ini, sudah lama benar. sudah lama. 

oke. cukuplah itu. 

kalau boleh, aku nak halang dia. tapi saya sedar diri, itu rumah dia. 

:(

4 comments:

Clarky Afif said...

bhahaha! berangan jadi cikgu skolah rendah la ni ek

tomeiiiyy

Unknown said...

yuh patut tgk anak murid i. sumpah comel. bukan itu sahaja, beliau adelah super rajin

Bento-Hide said...

besok pun boleh kencing! cakap dengan budak tu macam tu. keh keh keh

Unknown said...

ben, itu mcm adelah terlalu keji