Friday, September 09, 2011

Perihal Penunggu IJN

Malam semalam emak check in. Whitecoat syndrome. Pantang nampak nurse dengan doktor mulalah tekanan darah dia naik. Daripada bilik utk tiga orang, pindah ke bilik seorang.

Aku temankan mak. Untuk sesiapa yang ingin menemankan pesakit, kalau seorang tak susah sgt. Kalau untuk keluarga pun tak susah sebenarnya, boleh menginap di asrama do institut IJN. Bayarannya pun boleh tahan sebenarnya. Tapi sebab aku seorang diri, bolehlah menyusun sofa dan sendal diri sendiri di tengah-tengah.

Semalaman mak susah nak tidur fikirkan pagi ini kene buat angiogram. Dia susah hati tapi mesilah tak mahu tunjuk. Dah siap-siap buat angiogram (semua sekali dlm tiga jam. Jangkamasa berbeza utk setiap pesakit), baru dia ckp dia risau.

Tiga injap jantung mak tersumbat. Lepas ni mak ckp nak buat bypass. Tadi ahli fisio dan sorang doktor kasi penerangan kat mak apa yang nak dibuat. Merasalah cikchah jadi personal assistant untuk mak balik ni.

Tak pasti bila nak buat bypass tu. Mungkin cepat mungkin lambat. Tgklah, esok nak bincang mcm mana. Ouh aku harap tak Dr kasi pilihan utk stent. Saja je, byk sikit pilihan.  Heh.
Malam ni BP mak dah elok. Sekarang (pandang mesin), 165/96. Tinggi sbb dia baru berjalan sikit tadi. Harapnya dia okelah esok.

Aku? Oke. Seluar dah longgar sebab tak kuar mkn koh koh. Sesapa nak datang plslah bawak makanan hak hak.

2 comments:

NSMY said...

semuanya akan ok. insya Allah.. :)

s.c.h.u.l.t said...

kalau saya kat KL dah tentu saya datang bawak makanan banyak2 :)

semoga dipermudahkan semua urusan. ameen ameen