Monday, September 05, 2011

Perihal Suara Di Tengah Malam

Rasanya masa itu Sabtu malam Ahad. Aku susah nak tidur. Asyik-asyik nak berpusing-pusing. Kesian jugak dekat mak sebab tidur sekatil dengan dia lepas tu nak lasak-lasak. Tetapi susah betul nak lelap. Berhenti online pun dah dekat pukul 2 pagi. Itu pun entah bila lelapnya.

Rumah sebelah balik kampung. Selalunya dia yang buka lampu sampai pagi. Memang takdelah takut sangat.

Masa itu aku masih online lagi atas katil, baca cita hantu. Tak senonoh betul tapi nak buat macam mana? Macam dah ketagih ke apa.

Sambil baring tu, dengar suara perempuan. Perlahan je dia sebut 'heyy...' (sila seret y panjang-panjang). Masa tu memang hangin. Aku ni dah la tak boleh nak tidur, ada pula yang bergurau.

Aku pusing lagi kiri kanan. Tekanan tekanan. Lepas tu, terdengar pula suara lelaki sebut benda yang sama. Ya, tarik juga huruf y itu sepanjang mungkin.

Bukanlah aku nak tunjuk macho sgt tapi mmg tekananlah masa tu. Susah nak tidur, esok pagi tu nak kerja pula. Itu yang hangin, tak mahu amik tahu.

Pusing-pusing lagi, entah pukul berapa baru tertidur.

Tapi, sampai sekarang aku tak cerita dekat emak.


Sent from my iPad

4 comments:

attholib said...

ada yg nakal malam tu kot... huhu

s.c.h.u.l.t said...

nak menegur memalam buta memanglah saja buat pasal la 'orang' tu

bujal X said...

heyyyyyyyyyyy~~~~~

Unknown said...

mutalib attholib: ha itulah. bergurau.
syud: tgh penat. mana nak concetrate kan?
bujal X: tak cukup panjang y tu. hihi.