Tuesday, September 15, 2009

orang kate, jangan main dengan api
tapi takpe la kot
mungkin aku nak jadi fire fighter
tak pun nak jadi orang yang main api dekat sarkis tu
pendek kate takpe la
biarkan....

lps ni kalau luke tangan, kaki, muke atau hati
kite jgn kasitau sape-sape tau?
kite diam je buat tak tau sbb kalau kite cerite kat orang
nanti orang akan cakap 'i told you so', 'kan dah kata..','girl...(sambil geleng-geleng kepala dengan muke tidak approve'
sebab orang kate 'someone is going to get hurt real bad'
dan telah terbuti diri kite mcm mane
kapasiti (bukan kapasitor.net) hati kita menahan kelukaan
seeloknya, ukurlah baju di badan sendiri
memang nampak cantik kat patung tapi mungkin tak elok untuk diri sendiri
contohnya, tak semua orang boleh pakai bubble skirt

'there's a clear line between being nice and (sorry) being utterly gullible'

hey, kenape bila aku mintak balik barang aku
aku pulak yang rase bersalah?
contoh macam kau pinjam lampu tidur aku sebab lampu tidur kau pecah dibaling ke dinding selepas bergaduh dengan 'laki kau'
kenape bile aku mintak balik lampu tu (sebab kau tau aku takutkan raksasa di bawah katil dan di dalam almari)
kau berjaya buat aku rasa bersalah?
ada sebab kenapa aku minta

it bugs me you know
lebih-lebih lagi kalau itu yang aku sayang ataupun sesuatu yang aku menang
dan di sinilah patut aku belajar bahawa maaf, aku akan jaga barang dan hati aku sendiri
pertolongan kau, usah kau beri

5 comments:

s.c.h.u.l.t said...

bersalah itu tidak perlu ucu. jadilah heartless. eh eh, itu macam terlalu kejam. :D

oke, bertabahlah. lepas tu buat bodoh je dengan manusia macam tu. dalam satu perkataan lain - abaikan :)

Unknown said...

betul. kdg2 aku tatau la nape aku nak rasa bersalah, bila aku terpaksa mintak blk brg aku kat orang yg pinjam brg kita buat mcm brg diorg sendiri. tau pinjam tau bg blk lah.

*are we talking about the same situation here?*

Asmaul Juakhir said...

"kadang2 kite perlu jadi kejam untuk selamatkan hati kite dpd disakiti orang lain,"

:D

nora ashikin said...

kalau dengan kawan2 baik saya, mmg takde maknala kan nak rasa bersalah.tp kalau dengan org yang bukan datangnya dari kawan baik, saya tak tercakap kot..hehe~~

Unknown said...

syud: ah tu la nape tah rase mcm tu
azurin: refer text msg :D
maul: nice one
kinkin: tu ah. kalo kawan rapat mcm bayar cash sket