Monday, January 17, 2011

Bujang lapuk

Sampai sekarang, kalau aku tonton bujang lapuk, aku masih rasa ianya terkesan. Lawaknya mungkin sedikit kasar (tp itu sudah jadi budaya mereka bertiga).
Apa yang aku paling suka adalah bila mereka ke studio jalan ampas waktu nk minta kerja. Yang paling aku terasa sekali bila benggali jaga tu sound derang 'Takde bahasa'. Nak panggil org ' hoi hoi. Apa saya ini kayu ke, batu ke?'. Pedas tu.
Lps tu p ramlee sound 'bahasa menunjukkan bangsa. Kau tu meludah lagi'. Ouch Weih!
Tak habis lagi, bila jaga tu pulak sound bila ada org ckp 'muka mcm tu nak Jd bintang filem?'.
'Mcm mana bangsa awak nak maju? Rezeki dia, dia mkn. Rezeki awak, awak mkn'.

Aku tak sure filem seniman bujang lapuk ni buat thn bila, tapi die punya sindiran tu masih terasa. Zas!

Gigih betul smpi menaip dekat telefon. See? Die hard fan p ramlee :P

No comments: