Thursday, November 10, 2011

Perihal Berjujuran Air Mata

Ketika bersama guru memandu di jalan raya.

Emak sekarang ada di KL, dekat sikit nak pergi IJN untuk cuci luka. Aku pula di Klang, bekerja dari rumah.

Semalam, emak beritahu aku dia tak sedap badan. Aku terus risau. Beberapa lama ini, aku memang tak berenggang dengan emak. Risau sangat jadinya bila dia sebut tak sedap badan.

Sejak semalam, tumpuan aku hilang terbang entah ke mana.

Pagi tadi, ada kelas memandu. Aku memang tak boleh fokus. Balik-balik kena marah dengan instructor sebab gear tak masukkah, tak cukup breaklah, lambat kasi signallah dan macam-macam lagi.

Satu pusingan kali jalanraya. Oke lagi. Dua kali jalanraya, oke lagi. Tiga kali, kene marah lagi. Masuk yang keempat, aku minta maaf sebab tak boleh fokus. Habis je aku sebut huruf S tu, terus air mata berjuraian. Instructor yang kat sebelah yang dok bengang sebab aku macam tak tau peraturan, nampak macam gelabah. Ini bukan jurulatih biasa, ini jurulatih ganti. Mulalah dia tanya tentang keadaan emak. Lepas tu suruh sabar, nak pujuk akulah kononnya. Dia pun cakaplah aku memang tak fokus, macam tak hafal peraturan. Macam tak fokus.

Habis je round tu, dia suruh aku pergi cuci muka untuk pra JPJ. Nasib baik tak kene marah lagi.


Sent from my iPad

No comments: