Sunday, November 20, 2011

Perihal Vitamin

Ragam manusia memang pelbagai. Well, biasalah tu kan?

Tadi pagi aku naik teksi lagu, berbual dengan seorang pakcik tentang sakit dia.

Pakcik ni dah 60 lebih sikit (dia bersara 2005) tapi memang rupa dia muda. Nampak macam orang yang pandai tangani tekanan. Tiada darah tinggi atau sakit jantung. Memang hebat ni.

Sekali dia bukak erita pasal makanan kesihatan.

' Pakcik minum Monavie sebab nak turunkan kencing manis. Dekat 8 botol tapi kencing manis tetap 14. Terus pakcik berhenti'. Aku dah tutup mulut kat belakang.

Aku mencelah cakap aku kasi kurma je kat mak aku untuk turunkan kencing manis dia. Respon pakcik ni agak bestlah: Kurma tu bukan ada apa. Sebab itu pakcik minum produk keluaran Dr Rambut Cendawan.

Aku berusaha gila tahan ketawa. Kurma takde khasiat? Wow. Sedangkan kurma itu byk fiber, vitamin A segala. Takkanlah takde apa-apa. Takkanlah sampai ia disarankan utk pesakit diabetis oleh seorang dietitian.

Tapi aku tak lawan. Aku ye kan je. Peluang menikmati lawak begini
Agi-pagi usah disia-siakan.

No comments: