Tuesday, November 08, 2011

Review: Tower Heist

Nota: Etika tidak mahu membocorkan spoiler? Tidak, saya tiada etika itu. Teruskan dengan risiko sendiri.

Nak tengok investment banker dari Merril Lynch merompak? Ataupun hotel manager smash Ferrari dengan golf club? Ya...itulah Tower Heist.

Bagi aku, ini adalah rentetan daripada kejatuhan ekonomi di mana banyak investment bank dan investment bankers yang kehilangan kerja dan wang. Tidak mampu menerima kenyataan mungkin, Arthur Shaw menipu duit pencen anak-anak buah Ben Stiller. Kerana dendam, Ben Stiller pegi rosakkan Ferrari milik .shaw tapa mengetahui apakah ia sebenarnya.

Ben Stiller kena buang kerja dan di sinilah bermula ceritanya. Aku paling suka bila mereka berempat diuji oleh Eddie Murphy untuk mencuri barang berjumlah USD 50 dlm masa 15 minit.

Macam mana nak mencuri dengan pencuri semi-professional dan keluarkan kereta daripada penthouse? Bijak dan kelakar juga benda ni sebenarnya.

Aku tak rasa nak cerita panjang-panjang benda ni sebab rasanya kene pergi tengok sendirilah baru best. Itu sahaja. Sekian, mari tidur.


Sent via Lester

2 comments:

bujal X said...

saya tunggu dvd je la~~keh keh~

Unknown said...

Bujal: cool cool