Tuesday, November 01, 2011

Perihal Tak Boleh Dekat Dengan Ketuhar

Aku sudah mengharamkan diri sendiri dekat dengan ketuhar di pejabat. Memang dasar tangan kasar, usik sikit sampai berasap. Ye saya, memang sampai berasap pejabat tu aku buat.

Ceritanya begini; aku ni konon-kononnya nak masak brekpas la kan pepagi. Mcm malas nak beli roti siap kat luar. Beria ni beli pita bread ngan tuna nak buat toasted pita bread dekat pejabat. Beria gila dengan beg plastik besar pagi-pagi buta jalan dlm KLCC tu. Dapatlah juga sarapan toasted pita bread selama tiga hari beserta dengan tuna. Kadang-kadang toast pita bead dengan cheese. Kegembiraan betul.

Tetapi langit tidak selalu cerah, lebih-lebih lagi pada suku tahun terakhir, memang asyik hujan sahaja. Samalah juga dengan keadaan aku pada hari itu.

Selama-selama aku panaskan pita bread tu tiga hari, tak pernah jadi apa-apa. Sekali pada hari itu jugalah pita bread itu hangit sekali dengan bekas pun hangit. Hangit dia pula bkn sikit-sikit. Sekali dengan asap sampai berkabus pejabat.

Gelabah? Haha sampai berkipas aku depan oven tu nak kasi hilang asap. Memang takla nak hilang asap tu.

Melekat bau kat rambut eh tudung, carigan, kasut semualah. Bila ada org nak refer apa-apa, cepat-cepat aku mengelak tak nak kasi derang bau. Huhu.

' I thought it was the smell of coffee. Maybe someone brought new type of coffee in the office.' -A.

' huh! You the culprit!' - B

' Yes, I agree with you. You must be banned from getting near the oven.'- C

Dengan ini, aku menghalang diri sendiri daripada mendekati ketuhar, lebih-lebih lagi di pejabat. Nak panaskan apa-apa pun aku mintak tolong orang lain. Punyalah cuak kan kalau tragedi berulang. Memang Tragedi Oktober betul.


Sent via niat

2 comments:

bujal X said...

salah guna bekas kah? ke salah guna suhu?

s.c.h.u.l.t said...

caringan tu nama baru bagi 'ambil berat' ke? haha.

ucu ni comel lah. *rindu*