Saturday, November 26, 2011

Perihal Gullible List

' setiap lelaki, memang akan ada satu gullible list'

Now, why am I not surprised? Ini perbualan aku dengan kawan aku semalam. Berbual tentang orang-orang yang kami kenal ataupun tidak kenal.

See gadis-gadis? Lelaki memang ada senarai itu. Senarai yang sepatutnya kosong. Eceh. Gaya macam feminis pula hak hak.

Tidak, bukan feminis cuma aku sedih. Banyak sangat so-called masalah tentang cinta tiga segi and what not daripada gadis-gadis di sekeliling aku. Sebenarnya bukan cinta tiga segi pun. Situasi yang selalu terjadi adalah guy sees girl, (guy is actually involved with someone), flirts with girl, girl puts up a show of resistance and then falls for the guy.

See? Aku sangat panas hati bila ini terjadi. Panas hati sbb sebagai pendengar, aku habiskan masa sekurangnya setengah jam dengar masalah yang tak best mcm ni. Masalah yang akupercaya boleh jadi bukan masalah dari mula.

One thing people (or actually girls) should understand is some people just cannot help it. Either they are attached or not, they just want to flirt with you. Some people do it just for fun, to see if they still have it.

Kalau dah orang puji puja, hantar bunga seminggu sekali, hantar IM IM gila sweet, apa yang gadis-gadis perlu lakukan? Haruslah berasa bangga, pastinya. Ini penting untuk menaikkan ego sendiri. Usah lebih-lebih, ucap 'terima kasih' dan jalan. Kenapa? Well, obviously the guy had a lot of practise. Would you want to end up with lelaki-mulut-manis-yang-sebenarnya-nak-test-market? Mungkin tak end up pon, mungkin hanya akan jadi just another number.

Imagine perbualan ini:

'siapa tu cunnya!' A

' ala budak tu. Aku dah keluar dgn dia dulu.' B untuk buaya.

Mungkin bunyinya tak beri kesan sangat tetapi sila bayangkan kalau A itu seorang mamat surau, fun tetapi tahu batasan dan sedang mencari isteri yang rasa sungguh tidak teruja selepas dengar kenyataan B. Dan ketidak terujaan itu menyebabkan dia terus tak jadi nak kenal dengan korang. Kan dah.

Memanglah seronok dimanjakan, dikejar-kejar. Kemudian penyaya pula lelaki tu. Penyayang sangat sampai ada ramai girlfriend.

Ini satu lagi aku tak bole terima. Lelaki tu dah ckp dia ada gf (atau kau dapat tau), kenapa tunggu lagi? Sebab dia menangis merayu-rayu cakao hati dia pada kau?

Ak percaya satu ni : sekali dia boleh buat, dia akan buat lagi. Jadi, terpulanglah nak jadi mangsa atau tidak.

Aku tiada masalah dengan orang yang tukar-tukar pasangan macam baju. Sebab dia tak bersama dua orang dalam satu masa. Kalau yang paang dua tiga ni yang aku tak berapa gemar ni. Becauae it is all fun and games until someone get hurt real bad.

Macam inilah adik-adik, kalau dah tau boipren korang tu ada gf dan korang orang ketiga, aku nasihatkan blah la. Takde guna kononnya kau nak 'the make most out of it'. There's nothing to make out of pun. You think you can be happy if he didn't choose you since you already know that he has someone and you are strong enough to face it?

No, it will be so much worse than that. It is going to be extremely ugly. Seriously, it will.


Sent from someone's crib

2 comments:

s.c.h.u.l.t said...

agree! :D

you deserve someone better. who you could put your trust on him, for the rest of your life (cececeh)

Unknown said...

syud: :)