Tuesday, July 06, 2010

peringatan kpd yang bekerja

ye la
deskmate kau berhati busuk
sungguh dengki dan khianat sehingga kau rasa benjamin netanyahu pun sedikit jengkel dgn dia
kalau betul kau nak marah, kutuk, umpat, keji, cela, sumpah
tolong angkat telefon, hubungi kawan baik yang tidak sama tempat kerja utk sesi mengumpat. 

marah mcm mana sekalipun,
tolong elakkan daripada cerita pada kawan-kawan di tempat kerja. 

kalau kawan saya cerita pasal jiran dia kat saya
saya tak kesah sbb dia cukup bijak memilih orang yg tak kenal jiran dia
maklumat itu saya tak boleh guna utk blackmail dia ke ape

habis, kalau cerita pada kawan yang duduk sebelah printer ttg deskmate yang selalu makan roti tak ajak (ini cth sahaja)
kalau dia bocorkan rahsia
siaplah
di facebook, bersedia utk dimaki dgn semua kata-kata kesat
mungkin boleh jadi dalam 16 bahasa dengan bantuan google translate 

kawan saya sudah dua kali tweet, dia kata 'silence is golden'
saya kata 'setuju!'

2 comments:

Bento-Hide said...

makan roti yang sudah dipanggang sehingga menyebabkan seluruh opis terpaksa menontonnya sambil menahan kelaparan adalah perbuatan yang paling kurang ajar. (tiba-tiba)

Unknown said...

yes! btol itu ben! lagi-lagi dengan mentega kacang itu semua segala. mmg nak kene blasah!