Thursday, October 07, 2010

aku ada sedikit kemusykilan.

ambil satu uncang teh, rendam dlm air panas. itu percuma di pejabat. tetapi kenapa harganya sampai RM 5++ di kenny rogers?

satu kotak berisi 20 uncang teh boh baru dalam RM3-4 (betulkan aku kalau salah). RM 3 bahagi 20, baru 15 sen. jadi, apa yang istimewa sangat? adakah airnya disuling 15 kali? ataukah cawannya bertatahkan swarozski? atau gelas tersebut adalah antik? masalahnya, aku nampak biasa je.

kalau aku pergi minum teh di TGIF ataupun chilli's ataupun starbucks, aku boleh terima kenapa harga teh sebegitu rupa (we are selling the brand baybeh). tapi ini di kenny rogers roasters je pun.

tahla, pada pandangan mata aku, tak patut harganya begitu. kalau aku pesan teh o di starbucks dan kene charge mahal. itu memang salah aku.

ni kalau satu hari aku kawen, maunye pegi tengok wayang ngan anak-anak aku bawak bekal dari rumah.

No comments: