Sunday, October 10, 2010

mungkin

mungkin aku ini miskin sgt sampai terasa RM 20++ utk masuk taman burung itu terlalu mahal. mungkin.

tapi mari kita cuba buat kira-kira (blog aku dah jadi tempat buat kira-kira)

seorang rakyat malaysia dewasa perlu membayar RM 22 (rasanya mcm 24 tapi takpela, kita belasah je). katakan ada orang malaysia datang dari kedah dan mereka pergi ke taman burung. ada lebih kurang sepuluh orang (ala mcm cerita rombongan ck kiah ke sukan komanwel la). jumlahnya sudah hampir RM 200. 

kalau aku tambah lagi seratus utk tiket bas pergi perhentian, aku dah dpt duduk sana dua hari tiga malam. apahal yg mahal sgt? aku tau la taman burung terbesar di malaysia. 

no worries. i'm writing letters to the press. if this goes on, in my years, no malaysian will be able to walk into that park. 

i am just concerned about malaysia. that's all. 

3 comments:

adelynne said...

Nak naik KL tower pun RM 35. Giler.

Unknown said...

mcm bole mandi je kat atas tu. byr 35 buat ape tah tak paham. minum setabak dpt due gelas tau? TAU?

oke sorry addy, was not mad at you

Clarky Afif said...

masuk zoo lagi mahal.

cuba buat perangai binatang, sure dapat masuk free. hihi