Monday, April 12, 2010

'apa yang best kerja di bukit bintang?' 

weih best tau. kalu nak pegi buat-buat lawak menebeng kat klcc tu, anytime je bebeh. larat tak larat je la kan nak pegi. kalo mcm nak bosan lepak klcc, kite lepak pavilion pulak. camwhore kat hiasan-hiasan dia kat luar tu. ala apa nak malu? pasang je muke tourist. pasti beres. 

macam mana nak pasang muka tourist? alah internet kan ada. amek je gamba sesapa print pastu buat topeng. 

oke plis jgn tampa. 

anda juga boleh melepak di lot 10. mcm saje nak tgk foodcourt die yang sudah cantik. itu hari borong cekelat dengan kawan sampai 70 hengget. gile btol. 

okelah kalau lot 10 tak bes, lepak lah di starhill. itu mmg class habis lah. mmg takde orang semua ha lepaklah kau di situ dengan ketenangan. 

tak suke? oke fineeeeeeeeeeeeeeeeeee. jalan skit lagi boleh pegi sg wang. selalu pegi situ kalau nak beli benang cross stitch. ataupun nak pegi MPH. tapi skang tak pegi dah pegi times je. 

melalui sg wang, boleh tembus ke time square tau? boring? ha sudah kalau boring pegilah melawat bangunan sebelah times square tu. yang ada pagar tinggi-tinggi kaler putih tu. penjara pudulah ape lagi? 

patah balik ke tempat kerja saya. 

lps tu kenderaan awam mcm senang jika anda tinggal di daerah bangsar. eh silap zon bangsar. pandai-pandai je mendaerahkan zon. ada monorail dan juga putra. tapi putra dia selalu buat lawak sket. kadang-kadang kalau hujan nanti dia akan malu nak bergerak. bila malu nak bergerak, orang yang naik putra terpaksalah panaskan kerusi di opis lebih masa atau di kedai kopi. 

makanan? makan di klcc dan pavilion hari-hari mcm boleh cecah sepuluh ringgit. tapi kalau nak bergaya, boleh cari satu tempat makan dekat cosway ni yang chargenye adelah sgt murah. macam ramai orang makan di situ dengan gembire. saya? saya suke makan nasi goreng-goreng die. nanti order nasi goreng ayam bungkus mcm boleh makan 2 orang. kalau habiskan semua kelak akan tertidur bawah meja jam 2.30 petang. 

lps tu, boleh bersenam dengan berjalan selama empat puluh minit lebih ke central market. sementara itu kite menempel dulu di the weld. tempat yang mcm sgt byk kedai makan. daripada g, lg ke tingkat 1. banyak gila kedai makan. lps tu ada philip wain kat atas. mcm kejamnye dugaan ini utk orang-orang yang sudah workout dengan hebat. workout saya selalu tak kira sebab nanti tertewas pula dengan pelawaan cuba makanan di central market. 

bila tiba di central market pula, sangat heaven sebab boleh sewa buku di situ. nama kedai itu mcm tercomel di dunia 'kedai buku'. macam dari umur belas-belas pun dah ada kedai itu. steady betol la uncle! 

tapi yang ditawarkan utk disewa buku omputih je, yang melayu punye tidak tahu heh. 

lps tu ... oke dah mcm kene tido dah esok nak kene masak bekal. ta~

p/s: anda punye kemusykilan tentang perkara berkaitan komputer tapi macam tak paham ape ada dlm manual? nah lawatilah review dummy essentials

2 comments:

Unknown said...

kerja kat area kl is the best actually =)

Unknown said...

provided kite tinggal kat kl la kan? kalo tinggal kat sabak bernam, itu tak bule ckp pape