Wednesday, April 21, 2010

careful what you wish for. you might get it. in the form of a 'request for an electronic drill'.

tidak tahulah samada ini perlu diketawakan atau tidak tetapi panggilan jam 10 pagi itu memang sungguh lucu. bukan, bukan panggilan hangit. hangus pun bukan, apetah lagi separa masak.

skrin yang tiba-tiba bercahaya di atas meja aku tenung lama. nama itu. nama itu yang sentiasa aku harapkan akan  menelefon aku (harapan sudah dihentikan pada bulan mac 2010). kerana terlalu terkejut. suara sungguh tidak excited.
'hello?' --> aku
' aishah' --> dia-yang-bukan-jared-padalecki
'ye?'
' ini saya-yang-bukan jared-padalecki' kata dia-yang-juga-bukan-matthew-gray-gubler
'ok' suara aku sungguh mendatar. apehal lah si dia-yang-pastinya-bukan-alex-kopranos ini mahu?
' your office ade electric drill tak?'
COP. sejak bila aku keje dekat kedai hardware. maka jawapannya tiada.

panggilan itu tamat dalam masa 59 saat. tetapi hingga kini agak tertanya-tanya kenapa panggilan itu dibuat kerana boleh saja kalau orang lain di pihak sana ingin bertanyakan pihak di sini. tipulah tak seorang pun diaorang tu tak kenal kami di-pejabat-yang-penuh-dengan-org-org-fun ini. hurm

5 comments:

nora ashikin said...

hahahah! kelaka okeh ucu! heheehehehee~ mungkin yang di sana rindu dengan yang di sini (oh bukan saya). :P

Unknown said...

ala kinkin awak tak rindu kat saye ke? :(

Clarky Afif said...

adakah dia..
epal-di-mata-kamu?

Unknown said...

used to clarky
used to

Unknown said...

ouh thank you xian ryuan (is it)
that is really beautiful T_T