Monday, April 26, 2010

kita haruslah melihat semua kejadian dengan positif
maka dengan ini
kejadian tiada air mestilah kita lihat secara positif.

aku menyangkakan bahawa aku tidak akan mampu mengangkut air daripada paip depan hingga ke dalam rumah (lebih kurang 15 langkah) atau ke tandas (lebih kurang 8 langkah)
aku betul-betul sangka aku tidak mampu kerana kalau isi air sehingga penuh
pasti akan jalan secara terhuyung-hayang
tetapi aku salah
aku mampu sebenarnya.

mampu selama tiga hari berturut-turut
sehingga pinggang sudah hampir patah
(sekarang pun masih duduk dengan bantal disendal pada pinggang).

lihat
kalau air sentiasa ada
mesti aku takkan tau kebolehan lain e.g mendukung imran sebelah tangan dan mengangkat baldi 3/4 penuh dengan air dengan sebelah tangan lagi
itulah hikmahnya.

3 comments:

Unknown said...

kejadian dipaksa pergi retreat? kalau tak pergi kene ugut nak potong bonus....*&^*$^$%^

s.c.h.u.l.t said...

apsal dgn umah ucu? tak bayar bil air ek? (ni apa soalan macam nak kena siku ni syuhada?) :P

Unknown said...

azreen: itu kita akan kupas selepas ini
syud: paip pecah. ngeng kan?