Sunday, May 15, 2011

Perihal nyamuk

Malam-malam, aku memang bertarung dengan nyamuk. Beberapa lama jugalah aku sembur insect repellant ke kaki dan tangan sebelum tidur. Sampai melekat bau ke seluruh bilik.

Itupun nasib aku bukan baik sangat. Terjaga jam dua atau tiga pagi, terpaksa sembur sekali lagi.

Penat.

Masa aku kecik-kecik dulu, atuk aku penah pesan pakai bedak untuk elak nyamuk. Disebabkan aku dah tertekan sangat, aku pakailah tip itu. Tak tahan aku dibuatnya malam-malam kena sembur insect repellant satu badan.

Aku berjalan la satu rumah sebab aku memang takde bedak haha. Siapa punya bedak ni aku tibai je. Maka bermulalah episod pasang penghalau nyamuk dan lumur bedak seluruh lengan. Kipas mesti pasang sampai 5, kalau tidak memang tidur dengan peluh seluruh badan.

Hari itu aku tidur dengan sangat lena. Dah dekat seminggu aku amalkan. Alhamdulillah jadi.

Eh tapi bedak ada tarikh luput ke? Aku rasa bedak tu dsh ada atas meja dah berapa tahun pun aku tahu. Rasanya masa aku kat universiti dah ada dah bedak tu. Jenama Agnesia yang kalau kau pakai, bau akan jadi macam bontot bayi yang mengalami ruam lampin.

Ah, aku apa ada hal.


Sent from my iPad

No comments: