Thursday, May 12, 2011

Perihal teh hijau

di pantri ada teh hijau daripada bos. terima kasih bos. sayang bos.
 
tidak macam semalam, hari ini kalau nak buat teh hijau itu, kena bancuh sendiri. aku malas sebab satu uncang lebih dari cukup untuk seorang. dan aku memang terkenal dengan buat air cincai kalau sekadar nak minum sendiri.
 
dengan kehadiran teh hijau di pantri, bos turut layangkan sekeping email. biasalah, mestilah tentang kebaikan teh hijau. dengan kandungan akti-oksiden, kebolehan ia membantu menguruskan badan, menguatkan tulang bla bla bla. bagus teh ini bos.
 
jadi, adakah ini bermakna kalau saya pergi KFC sekejap lagi dan makan colonel burger, zinger, snack plate dan chicken pie ke tart tak sure la secara pukal dan tidak lagi risau tentang berat badan saya? adakah ini bermakna saya boleh minum milo dengan 4 sudu besar gula tanpa ragu-ragu lagi? atau beli gelato tiap-tiap hari? minum petang java chip besar dengan whipped cream meleleh sampai ke dagu?
 
ye, saya tau tidak tetapi saya tengah bosan ini. bacalah saja celoteh saya yang tiada haluan. dalam jerebu-jerebu begini, memang mudah hilang arah.

No comments: