Sunday, May 29, 2011

Perihal Rambut dan Cermin

Sudah lama sangat aku tak pergi kedai untuk gunting rambut. Aku bertuah dikelilingi orang-orang yang berbakat dalam memotong rambut. Dan beberapa tahun yang lepas, aku telah mula potong rambut sendiri. Pertama kali aku potong rambut sendiri adalah ketika blackout.

Aku pakai tudung. Kalau rambut macam Lady Gaga masa buat persembahan pun siapa nak nampak.

Untung. Memang untung. Dan malam ini, aku potong lebih pendek kerana sudah tak mampu tanggung panas.

'tak tengok cermin ke?' sepupu tanya. Aku memang ikut hati dan ikut suka saja.

Dan pelik tak, setiap kali aku potong rambut sendiri aku rasa 'I can change the world'. Macam 'I can make a difference. I have total control of myself'. Gila.

Mungkin kesan tengok Captain Planet petang-petang lepas sekolah agama dulu masih tak hilang.

P/S: azie d henna creator, semoga anda buat pilihan yang terbaik untuk anda dan sidia :)

Sent from my iPad

No comments: