Thursday, July 28, 2011

Perihal 'Sakit Berpindah-pindah'

Satu hari, sakit berpindah-pindah. Hari ini tak boleh telan air liur. Esok tak boleh telan makanan, kena telengkan kepala ke kanan sikit. Eh bukanlah tak boleh tapi lebih susah daripada biasa.

Alhamdulillah, tak datang sekali. Kalau tidak tak tahulah nak cope mcm mana. Nasib baik ada painkiller. Sekarang ni dah tak tahan mata dah. Tidur terus selamba, tak fikir apa. Barulah bengkak kecil banyak. Kalau tak kecil juga, tadah telingalah kena leter sebab aktif. Ala kalau tak aktif, makin sakitlah jadinya, asyik fokus pada penyakit.

Yang merisaukan aku adalah claim untuk past consultation. Agen yang sepatutnya ambil akaun aku mcm buat tatau saja. Macamlah aku hebat sangat kan nak selesaikan borang claim. Tengok borang claim terus rasa nak makan bufet (nota: bila aku tertekan, aku akan makan). Nasib baiklah sudah dapat pengganti untuk ambil alih akaun aku. Heh, bunyi mcm besar sgt kan akaun? Tapi kesihatan orang tu, bahaya tau.

Ini adalah kali kedua aku bertemu dengan mangkuk yang menjelma menjadi agen insurans. Maafkan aku tapi memang terengsa. Orang amanahkan kau untuk jaga akaun mereka, tolong jangan tabur pasir ke periuk nasi sendiri. Bila orang tanya soalan, tolong berusaha untuk selesaikan kekusutan itu. Susah sangat kah?

Kalau masa nak suruh sain tu, lembut gigi dari lidah. Memang lembut sangat-sangat. Semua boleh, semua takde masalah. Bila orang nak tanya soalan sikit, terus tak nampak bayang. Susah tau macam ni. Bayangkan orang tu kat hospital, nak tau macam mana prosedur claim. Kesian dia. Bukan senang nak faham.

Ya, itulah yang mengganggu fikiran saya. Kalau kita ada track yang bagus, rasanya aku dengan sukacita dan sukahati lalala akan rujuk kepada kawan-kawan. Tapi bila perangai dah mirip mangkuk jamban ni yang buat orang rasa terengsa.

Sakit di rahang berpindah ke hati. Inilah buktinya.

Ah sudahlah. Benda dah selesai pun. Sekarang nak rujuk corak cross stitch hihi. Rasa dah oke sikit ni nak menjahit.


Sent from my iPad

No comments: