Sunday, July 03, 2011

ayah kepada seorang rakan telah kembali ke rahmatullah. innalillah. sedih. siapa tak sedih.

tetapi aku paling lemah hadapi situasi begini. aku sendiri sudah kehilangan ayah dan aku sendiri pernah rasa bahawa tiada sepatah kata di dunia ini mampu mengubah apa-apa. 'sabar, takziah, dia sudah pergi' itu semua ayat-ayat yang bermaksud baik. tetapi seriously, it didn't change anything. dan yang lebih merimaskan, aku tak tau nak reply mcm mana bila orang ckp mcm tu.

and words fail me again. yang aku mampu buat adalah pegang bahu dia bila dia menangis. dan aku pun turut menangis sama; ini refleks. aku tak boleh buat apa-apa.

there's hardly a day that goes by without remembering my late father. there's always that tiny little things that will bring the memory back to him. how he is great with kids, how he speaks patiently and how nice his teeth were. but those are things that you have to live with.

i don't know if it gets better. but for me, he's in a much better place now. there's nothing that i can do except go on with life. he will want us to do just that.

ini merupakan tahun keempat Abah kembali pada Tuhan.

No comments: