Friday, August 05, 2011

Perihal Jadual Bulan Puasa

saya pulang dari pejabat jam tiga petang selalunya. sudah lima hari, berjaya pulang pada waktu tersebut. tradisi ini perlu diteruskan kalau tak mahu berbuka tengah jalan.

seringkali saya bersikap bongkak di Twitter kerana pulang awal (oke baiklah mengaku, maafkan saya). keji sungguh perangai berikut tetapi sedarkah anda sebenarnya saya sudah sangat penat di pejabat?

bangun: 5.15 pagi
kemudian sahur, siap bla bla.
6.15 sudah tunggu bas. sampai pejabat jam 7 lebih.

print berita, ringkaskan. submit. print lagi dan ringkaskan lagi. ulang selama lapan jam.

sangat mencabar keimanan, oke? jadi, tidaklah perlu sesiapa (baca: syud) jeles. koh koh.

P/S: hujung minggu untuk bekerja. see? saya jeles anda (baca:syud) tak keje.

2 comments:

s.c.h.u.l.t said...

haha. ini entri saja cari pasal ni :P

Unknown said...

pis syud pis!