Wednesday, April 27, 2011

' or eccentric?'

lama aku fikir apa yang kawan aku cakap. pelikkah aku?

tapi bukankah manusia itu memang semuanya pelik. bukan, bagi aku bukan pelik. unik.

ada kawan aku suka makan kentang goreng dengan aiskrim. ada yang suka makan kentang goreng dengan air coke. ada yang suka makan kentang goreng selit celah burger. dah tu kenapa aku tulis tentang kentang goreng kan dah terliur T___T.

macam inilah, kita semuanya unik. dia tak sama dengan kau, kau tak sama dengan aku. aku tak sama dengan dia. kau tahu, berbeza-beza gitu.

aku sudah tiada tenaga untuk buat banyak kerja dalam satu masa. bukan mampu menapak jauh-jauh melayan kawan dua tiga pukal bercakap tiga empat kilo. aku sudah tidak mampu buat itu semua. yang aku suka adalah habiskan masa dengan orang yang kenal aku dan seorang dalam satu masa. dan ya, aku dapat rasakan kadang-kadang ada orang yang terasa bila aku tolak ajakan keluar dengan mereka.

aku suka tengok orang yang vibrant. you know, ramah, suka dikelilingi ramai orang dan dikelilingi ramai orang. tetapi aku rasa suasana begitu riuh jadi jangan libatkan aku. ini pendapat peribadi, bukan aku rasa orang itu riuh dan annoying. aku bukan macam dulu, bukan muda. mungkin sudah jadi sedikit laid-back. kalau riuh-riuh, aku boleh jadi pening. jadi haru dan kemudian 'meletup'.

sekepala. ya, sekepala itu mungkin. punyai sense of humour atau sebenarnya kekejian yang sama. kau ingat senang nak cari?

No comments: