Saturday, April 09, 2011

Perihal Perhentian 3

Kalau ada satu perkara yang aku rasa sungguh-sungguh terkilan adalah kami tidak berpeluang tangkap gambar atau video di dalam air. Apatah lagi pada hari pertama, kami dapat lihat penyu-penyu berkeliaran di dalam air dengan gembira. Oke sebenarnya tidak pastilah gembira atau tidak. Pandai je aku buat fitnah.

Penyu pertama yang kami jumpa, kecil sahaja. Tetapi lari bila kami dekat. Ouh tidak, aku belum boleh menyelam. Hanya snorkelling.

Yang kedua adalah lebih besar dan ia berada di dasar dalam masa yang agak lama. Aku duduk statik sahaja di satu tempat kerana begitu kagum dengan keadaan tersebut. Nak cerita lebih pun tak boleh sebab tiada gambar T___T.

Hari yang kedua, aku kira aku memang sangat bertuah kerana dapat lihat jerung berenang bawah kaki. Tapi di Shark Point tak jumpa pula. Sabar je lah. Tetapi jerung itu kecil sahaja dan berenang laju. Hanya beberapa orang sahaja yang nampak.

Susah kan penceritaan tanpa gambat? TSK.

Rasa bertuah dan bersyukur sangat berpeluang tgk kejadian Tuhan seperti yang di bawah. Serius.



No comments: